woensdag 18 mei 2011

Dinsdag 17 mei (Moab > Green River)

Gisteren vroeg naar bed. Vannacht heel veel regen, toch lekker geslapen. Vanochtend is het nog steeds nat, dus blijven we wat langer liggen. Bij het voorbereiden van het ontbijt kijk ik door het keukenraampje naar buiten en zie tot mijn schrik mijn tas, met de gezamenlijke huishoudportemonnee, Gerards portemonnee en de paspoorten, nog onder de picknicktafel staan. Helemaal doorweekt maar gelukkig, alles er nog in. Wat hebben we toch weer een geluk.
Van de schrik bekomen besluiten we na het ontbijt eerst te gaan tanken en wat inkopen te doen. Heel voorzichtig laat de zon zich ook nog zien. Met dit goede vooruitzicht besluiten we dan toch maar naar Arches te gaan om de mooie bogen te bewonderen.
 
Niet alleen bogen, ook andere rotsformaties, de ene nog spectaculairder dan de andere.
  
 
 
 
Omdat ik de laatste dagen behoorlijk veel heb gelopen spartelt mijn knie wat tegen waardoor ik de, naar mijn idee mooiste boog, de Landscape Arch, moet laten voor wat het is. Het is in het park een drukte van belang en we kunnen maar met moeite een parkeerplekje vinden voor ons huis op wielen. Heel af en toe krijgen we ook nog een buitje. (De rare smurfen kom je toch werkelijk overal tegen.)
Op de weg terug besluiten we alsnog een poging te wagen om bij Delicate Arch (oftewel "Old Maid's Bloomers) een plekje te bemachtigen. Bij het viewpoint lukt het dan eindelijk. Eerst maar de makkelijke trail gedaan en nadat het pijnstillertje zijn werk begint te doen, besluit ik toch ook maar de langere trail te volgen. Met was tussenpozen kom ik uiteindelijk toch boven. Gerard heeft de camera meegenomen om foto's te nemen omdat hij niet verwacht dat ik het zal halen.
Zelfs de wolken hebben hier arches.
Om vier uur besluiten we weer verder te trekken omdat we morgen naar Bryce willen en alvast een eind die richting op willen gaan vanavond. Bij een campground in Green River krijgen we te horen dat er sneeuw ligt of wordt verwacht in Bryce. Dat is nou precies waarop ik had gehoopt, ooit Bryce met sneeuw zien. Laten we hopen dat de weg goed begaanbaar is.

Geen opmerkingen: