donderdag 26 mei 2011

Dinsdag 24 mei (Las Vegas > Lone Pine)

Vanochtend ontbijt bij La Salsa Cantina op de Strip. Daarna vertrekken we richting Death Valley. In Pahrump drinken we eerst koffie bij McDonald's en checken nog even het internet om te kijken of we de Tiogapas kunnen nemen. Jammer, dat zal ook dit keer niet gaan, weg afgesloten, ook Glacier Point in Yosemite zal niet te bereiken zijn. We moeten dan, na Death Valley, via Bakersfield richting Yosemite.
Death Valley is alles behalve dood, het landschap verandert met de minuut.
  
Af en toe zien we ook nog een windhoos.
Ook met de warmte valt het wel mee. Bij Zabriskie Point een verplichte fotostop.
In Furnace Creek hebben we het kleine Borax museum bezocht.
 
Daar worden alle soorten gesteente tentoongesteld die in de omgeving voorkomen. Ook heb ik daar ontdekt wat Mesquite is. Dit is een soort peul met zaden erin die gemalen worden tot bloem om mee te bakken. Ook bij Mesquite Flat Dunes even stoppen om foto's te maken.
 
Ik probeer zo dicht mogelijk bij de zandduinen te komen maar die zijn verder weg dan ik denk. Het zand is behoorlijk heet en dat voelt niet lekker in mijn schoenen. Maar eenmaal vol zand kan er toch niets meer bij en loop ik nog een stukje door. Wat zand meegenomen voor mijn verzameling en ik ga weer terug naar het "koele" asfalt.
 
We overnachten in Lone Pine met aan de ene kant bergen met sneeuw en aan de andere kant bergen met avondzon.

Geen opmerkingen: