maandag 30 mei 2011

Zondag 29 mei (Monterey > San Francisco)

Vanochtend staan we om 09:15 uur bij het zeeaquarium.
 De kassa's gaan om 09:30 uur open maar er staat al een lange rij te wachten. Gelukkig is ons plekje ergens in de voorste helft van de rij.
Omdat het zo druk is en elkaar niet constant in de gaten willen houden, spreken we af dat we elkaar weer om 12:00 uur treffen in de grote hal.
Wat we allemaal te zien krijgen is zo mooi dat woorden tekort schieten. Wat een kleuren en diversiteiten.

Ook aan kinderen wordt gedacht en uitgelegd hoe een zeepaardjesman kinderen baart.
Bij de otters komen we elkaar zowaar weer tegen, het is dan bijna 12:00 uur en we houden het voor gezien.
Buiten staat nog steeds een rij mensen die nog naar binnen wil terwijl het er al zo druk is.
We lopen nog wat langs winkeltjes en terrasjes en zien dat er aardig wat duikers op het strand en in zee in de weer zijn.
Om 13:00 uur vertrekken we uit Monterey.
We volgen de kustweg naar het noorden en doen diverse plaatsjes aan. Overal is het enorm druk, we staan zelfs enkele keren in een file. Na overleg besluiten we dan maar om alvast naar San Francisco te gaan. We komen hier een dag eerder dan gepland en dat betekent dat we hier voor één nacht nog een extra slaapplaats moeten vinden. De TomTom-mevrouw wijst ons feilloos de weg naar Days Inn in Grove Street.
Precies nog twee (waarvan één zeer ruime) kamers, dat treft. We gooien de koffers op de kamer en gaan de omgeving een beetje verkennen. We komen vreemde kostgangers tegen maar dat heeft ook zijn charme. We strijken neer in een klein barretje en drinken op onze laatste dagen van de vakantie. Hierna nemen de de bus naar Fisherman's Wharf om te gaan eten op Pier 39.
We zoeken een leuk restaurant uit maar dat zit vol. Geen nood, we kunnen toch nog eerst even wat rond lopen op de pier want we krijgen een blauw vierkant apparaatje mee waarin een lampje knippert.
(Bovenstaand restaurant is niet waar wij geweest zijn).
Als onze tafel vrijkomt gaat het apparaatje vanzelf rondom heftig knipperen en weten we dat we terug moeten keren. Als we de zeeleeuwen nog een bezoek brengen, die stevig aan het bakkeleien zijn om een plekje,  geven de lampjes het sein om terug te keren naar het restaurant. Omdat het nogal stevig waait en de temperatuur niet meer lekker is, besluiten we na het eten de volgende bus weer terug naar het motel te nemen.

elisabeth zei

Hoi José,
Prachtig dat aquarium.
Nog even genieten van de laatste dagen.
Goede reis naar huis,
Groetjes Els

Hans Swets zei

Hallo Jose,
vanmorgen tot hier gelezen. Hoe is de reis in vergelijking met vorig jaar?
see ya! Hans

Ga met Jos(m)é zei

Hi Hans,
Anders vooral. Het weer, het vervoer en natuurlijk waren we niet met twee maar met vier personen. Dat vergt wel wat aanpassingen, maar we hebben net zo veel genoten.