vrijdag 23 december 2011

Twee uurtjes Gouda

donderdag 22 december

And So This Is Christmas;
And What Have We Done?
Another Year Over; A New One Just Begun;
And So Happy Christmas;
I Hope You Have Fun;
The Near And The Dear Ones;
The Old And The Young.

Gerard heeft vandaag een kerstborrel met zijn collega's dus ik hoef geen eten klaar te maken.
Ik besluit om naar Gouda te gaan zodra het donker wordt. Dit is iets wat ik me al meerder jaren omstreeks kerst heb voorgenomen maar nu komt het er dan toch echt van.
Vandaag is het 11 graden, droog en weinig wind, ideaal er op uit te gaan.
Even na vier uur vertrek ik en in Gouda aangekomen is er nog net één parkeerplekje over aan de Turfmarkt.
Het is nog geen vijf uur en de verlichting van het Gemeentehuis is nog niet ontstoken. Om hierop te wachten loop ik een rondje, neem wat foto's van de kerk en het straatje ernaast.
Een detail van een de vele mooie  ramen van de kerk.
 Weer bij de Markt aangekomen is het licht inmiddels aan en neem ik foto's van de kerstboom, het Gemeentehuis, de kerk vanaf de Markt gezien enz.
Het is nog gezellig druk en ik word door diverse mensen aangesproken die me vragen of ik foto's van het gemeentehuis maak. Ehh, wat denk je zelf???
Dit zeg ik niet hardop want ik heb helemaal de kerstgedachte en glimlach vriendelijk en ga met diverse mensen een gesprek aan. Ook moet ik iemand teleurstellen als hij me vraagt of het Gemeentehuis dit jaar ook nog anders verlicht gaat worden. Dit vraagt iemand op de fiets waarvan ik denk dat het een "local" is, dus zou hij het toch beter moeten weten dan ik?
De verlichting wisselt inderdaad, zoals te zien is op de foto's die ik heb gemaakt, maar ik denk dat hij de lichtshow op de gevel bedoelt zoals in voorgaande jaren. (zie dit filmpje op Youtube)
Na ongeveer twee uur heb ik geen zin meer in halfslachtige gesprekjes, en naar mijn idee heb ik ook genoeg foto's dus, op naar huis.

1 opmerking:

Hans Swets zei

Achter de kerk laangs was de kortste weg naar huis. Pas 6 jaar geleden voor het eerst de St. Janskerk van binnen gezien.
See ya!
Hans