maandag 23 april 2012

donderdag 12 april (Madrid)

Om 07:00 uur ben ik wakker. Ik wil nog even blijven liggen maar dat wordt alleen maar draaien omdat ik toch niet meer kan slapen, ga ik eruit, douchen en ontbijten. Bij de receptie de inlogcode gevraagd om internet op te kunnen zodat we wat gegevens kunnen ophalen van de plekken die we willen bezichtigen. We beginnen bij Plaza Mayor, parkeren de auto in de onder het plein gelegen garage en lopen via Plaza Mayor 
 
naar Mercado San Miquel 
om vervolgens het paleis te bekijken. 
 

 
Nu zijn we ook in de buurt van de Chocolaterie Ginés en nemen daar een kop chocolade met churros. 
 
(Bedankt Els en Toine, het is echt heerlijk). We lopen dan richting Gran Via want daar heb ik gisteren in het voorbijrijden een leuk pandje gezien dat aan de buitenkant helemaal betegeld is en waar binnen erg veel hammen hangen, je kunt hier tapas eten, wat we dan ook doen, met een glaasje wijn erbij. 
Terwijl we daar, langs de stoeprand op het terrasje, van genieten, feliciteer ik via sms mijn nicht Elly die vandaag jarig is. 
We vinden alle twee dat we genoeg mooie gebouwen en 'hoofdloze' mannen hebben gezien en gaan richting garage om naar het Real Madrid Bernabeú stadion te rijden. We lopen om het stadion heen maar voelen niet de behoefte om een tour door het stadion te boeken. 
In het voorbijgaan zie ik dat bij Zen (Japans bar restaurant) aan de pui foto’s hangen van hun interieur ook zicht op het binnenste van het stadion biedt, dus wie weet, kunnen we misschien zo toch nog een glimp opvangen. 
Binnengekomen en zittend aan de bar kunnen we via de zijwand inderdaad de grasmat en tribunes zien. (heeft Gerard toch de ‘heilige’ grasmat even gezien). Na een (prijzige) rode Martini en J&B whisky on the rocks, eten we niet hier maar aan de overkant in een voordeliger etablissement een hapje en gaan dan op zoek naar een Nederlandse krant en een routekaart van Spanje. Bij diverse benzinestations en ook bij Carrefour hebben we geen geluk en zullen het voorlopig zonder moeten doen. We hebben tenslotte nog onze routeplanner bij ons. Prima natuurlijk maar  we volgen liever de kleinere (binnendoor) weggetjes. Maar geen nood, we zoeken verder. In het hotel kan  Gerard, zonder krant maar via de pc, de voor hem belangrijke voetbaluitslagen nalezen.

Geen opmerkingen: