donderdag 26 april 2012

donderdag 19 april (Granada > Nerja > Granada)

Het is in Granada zwaar bewolkt en maar 8o. Goed dat we gisteren alvast het Alhambra bezocht hebben, we hadden toen nog zon. Eerst maar ontbijten, we zitten maar met z’n tweeën in de ontbijtzaal. Er staat niet veel aan beleg, alleen wat jammetjes en boter, ook geen vruchtensap. We zijn enigszins verbaasd hierover maar dat wordt snel verholpen door een van de bedienden die aankomt met wel een hele liter jus ‘d orange, een schaal met kaas en chorizoworst, een schaal met ham en een schaal met roerei. Een beetje veel van het goede, maar heerlijk. Na ons hieraan tegoed te hebben gedaan zijn we om 09:30 uur inderdaad richting kust gereden. De weg ernaartoe is ongeveer 50 km, afgewisseld met diepe valleien en steile stukken over mooie wegen.
In Almuñecar stoppen we voor koffie. Het aanbod van tapas voor € 12,50 geldt, jammer genoeg, alleen voor twee mensen met brood.
Hier is het al 17o maar nog steeds veel wind. Deze kustplaats heeft geen mooi zandstrand maar vrij grove kiezels, maar wel met palmbomen.
Doorgereden naar Nerja waar we de grotten bezoeken. Ook hier een drukte van belang maar de grotten zijn zo groot dat je er niet al te veel last van hebt.
Na het grotbezoek rijden we verder naar de kust. Nerja wordt ook wel “balkon van Europa”  genoemd.

Mooie doorkijkjes en veel straten en trappen zijn ingelegd met verschillende kleuren kiezels zodat er mooie patronen ontstaan.

Hier allemaal kleine zandstrandjes tussen de rotswanden.
Van één van de strandjes neem ik een monstertje in een fotorolletjesdoosje voor mijn zandverzameling thuis (ja, één afwijking heb ik zeker).
Nog steeds veel wind maar een lekkere temperatuur van zo rond de 20o. Na de lunch, in een piepklein restaurantje, waar we op een balkonnetje zitten met uitzicht op het eveneens piepkleine strandje en de zee, lopen we nog even de vele straatjes door waar veel souvenir- en sieradenwinkeltjes zitten.
Rond 16:00 uur gaan we de ruim 50 km weer terug naar het hotel om vervolgens nog even te stoppen bij Carrefour en de Mediamarkt. Ik heb binnenkort een nieuwe telefoon nodig en we zijn benieuwd of ze de nieuwste HTC One al binnen hebben. Ik wil hem eerst wel even zien en vasthouden, voor ik besluit om tot aanschaf over te gaan. Helaas is hij ook hier niet op voorraad.
Zoals vaker deze vakantie hebben we geen zin meer om vanavond er nog tussenuit te gaan om ergens te eten en doen dat dan ook niet. Dat is een bijkomend voordeel van een rijk ontbijt en een late lunch.We behelpen ons wel met wat we hebben (kaasje, stokbroodje, heerlijke Spaanse ham en een Rioja)