donderdag 24 mei 2012

HDR fotografie in Scheveningen

maandag 7 mei
We vertrekken om 18:30 uur vanuit Leidschenveen met een vrij grote groep richting Scheveningen.
Het is nog een beetje te licht als we aankomen maar dat geeft ons de gelegenheid om de camera's alvast goed in te stellen op 'bracketing'.
Vanwege wat communicatiestoring belanden we eerst bij de haven. Hier is niet erg veel te zien en gaan dan ook snel richting boulevard voor foto's van o.a. de pier en het Kurhaus. 
Al snel valt de groep uiteen en ieder zoekt zijn/haar favoriete fotolocatie. Vanaf het strand is het een leuk gezicht hoe alle lichtjes op de boulevard van kleur veranderen. 
Na verloop van tijd wordt het steeds donkerder zodat de lichtjes beter te zien zijn en na een poosje kom ik tot de ontdekking dat ik nog zowat de enige van de club ben die op het strand aanwezig is en ik pak daarom mijn  camera en ga richting boulevard. hier staan nog wat mede clubleden waar ik me bijvoeg. 
De afspraak was om met z'n allen te verzamelen bij  Big Bell. Als we binnenkomen zitten er al een paar mensen van de club aan een drankje. Wij voegen ons bij hen en na een koffie, voor de ander een frisje of biertje, gaan we de auto's weer opzoeken en naar huis om de foto's samen te voegen tot een HDR foto, waarvan hier enkele resultaten.

Geen opmerkingen: