dinsdag 4 december 2012

Balijbos, Zoetermeer

vrijdag 30 november
Het Balijbos in Zoetermeer had ik al eens eerder bezocht maar wat ik zocht heb ik toen niet gevonden.
Omdat het nogal een uitgestrekt gebied is heb ik eerst thuis op Google Earth gekeken waar ik precies moet zijn en mijn auto dicht in de buurt kan parkeren.
Omdat het ruim een week geleden is dat ik Google Earth raadpleegde loop ik natuurlijk eerst de verkeerde kant op. Een wandelaar vraag ik de weg naar de "blauwe" brug, want daarvandaan weet ik het wel te vinden.
Uiteraard ben ik vlakbij en maak nog maar een foto van de blauwe brug waarvan inmiddels de zijpanelen door vandalen zijn gesloopt.
 Bij de volgende splitsing zie ik dan het gemaal waar ik naar op zoek ben.
Ik loop het lange pad af dat naast het gemaal ligt en, ja hoor, hier is de parkeerplaats waar mijn auto staat.
Waarom heb ik toch niet direct het eerste pad genomen dat ik tegenkwam.
Ik kijk nog eens achterom of ik het dan echt over het hoofd heb gezien, maar het gemaal is vanaf hier niet te zien en dat maakt het toch weer een beetje goed.
Ik loop ook nog even naar de plas verderop want daar staan bomen in het water, elk op een eigen eilandje.
Tevreden rij ik terug naar huis, me voornemend hier nog eens te komen met andere weersomstandigheden (mist, sneeuw, lente e.d.).

Geen opmerkingen: