donderdag 24 november 2016

Gemeente Museum en Museon lezing "Grenzeloos in Panorama"

dinsdag 22 november
Mijn dag is volledig gevuld. Omdat ik ook nog eens jarig ben en waarschijnlijk wel wat telefoontjes kan verwachten heeft Gerard gisteren mijn voicemail ingesproken om nog wat extra verwarring te scheppen. Wel zo prettig, ik voel mijn telefoon onophoudelijk trillen in mijn zak maar nu kan ik me volledig richten op wat mij te wachten staat zonder steeds op mijn schermpje te hoeven kijken en me te laten afleiden.
Vandaag lezing nummer twee voor ons nieuw gevormde museumgroepje van de fotoclub. Dit keer met als titel "Grenzeloos in Panorama". Ook nu weer prachtige foto's van drie fotografen die de wereld intrekken om hun plaatjes te schieten.
Maar voor het zover is gaan we in het Gemeente Museum de glascollectie nogmaals bekijken.
Dan door naar de collectie beelden van Rodin, Degas en vele anderen.
Hierna is het tijd voor de lunch. Ik word getrakteerd door het museumgroepje, dus dat smaakt dubbel lekker.
We hebben nog tijd over om vóór de lezing de schilderijen van Alice Neel te bekijken. Deze stijl heeft niet echt mijn voorkeur, alhoewel sommige schilderijen me toch wel intrigeren.
Twee schilderijen van dezelfde man maar met vijf en twintig jaar verschil.
Nu is het toch wel tijd om ons naar de grote zaal te begeven om de lezing te volgen.
De drie mannen laten om de buurt hun foto's en filmpjes, voorzien van muziek en commentaar, zien.
Om vier uur staan we weer buiten.
Dit keer rijd ik niet mee terug maar word ik opgehaald door Gerard. Hij heeft als cadeau een hotel in Scheveningen geboekt, met diner en aansluitend een uitvoering van The Lion King in het Circustheater.
Na de voorstelling blijken Ferry met Michèle en Hugo buiten ons op te wachten om met z'n vijven ergens nog iets te drinken. We zoeken één van de terrassen op het Kurhausplein uit en nemen plaats bij de open haard.
Als we uiteindelijk teruglopen naar ons hotel weet ik het zeker, dit was weer verjaardag om lang van na te genieten.

woensdag 23 november
Heerlijk geslapen. Na het ontbijt zetten we ons koffertje in de speciale bagagekamer van het hotel om eerst nog wat te wandelen.
Uiteraard wordt dit richting boulevard maar als we halverwege zijn begint het een beetje te miezelen. Nou ja, we zijn niet van suikergoed dus lekker doorlopen maar.
De pier is zo vroeg nog gesloten, dan maar de winkelpassage in want het miezelen wordt zachtjesaan regenen.
Als we een rondje hebben gelopen is het toch nog droog geworden en gaan we weer naar buiten. Een beetje troosteloos is Scheveningen wel zo op de vroege natte ochtend. Omdat we net ons ontbijt met koffie op hebben is de behoefte om ergens nog iets te drinken niet echt aanwezig en besluiten we dan maar naar huis te gaan.
Ik haal het koffertje weer op terwijl Gerard de auto ophaalt die op de Strandweg staat.
Bij thuiskomst word ik nogmaals verrast door de postbode die een bos rozen, inclusief vaas, door de brievenbus schuift.

Geen opmerkingen: