maandag 26 september 2011

Eindelijk zomer (25 september)

Van Ferry en Hugo kreeg ik met Moederdag twee tegoedbonnen voor bijzondere uitstapjes.
Een rondvaart in de Biesbosch en om visjes aan mijn voeten te laten knabbelen(vindt ik dit echt leuk?).
Nu het dan eindelijk mooi weer dreigt te worden moet ik er maar eens gebruik van maken en heb een plekje gereserveerd op de boot van zondag om 15:00 uur.
's Ochtends eerst even naar Gerards moeder en dan richting Drimmelen waar de boot op ons (en vele anderen) ligt te wachten.
We zoeken een mooi plekje op het bovendek zodat we volop van de zon en het uitzicht kunnen genieten. Het is behoorlijk druk op het water, velen hebben hun boot nog even uit het vet gehaald. Na een uurtje over vrij breed water en langs de Amercentrale gevaren te hebben,
draaien we dan toch eindelijk een leuk smal vaartje in met scherpe bochten. Hier wordt het pas echt leuk.
Twee uur en een hoop rietkragen verder
stappen we weer van boord en gaan op zoek naar een restaurant in Geertruidenberg. Dat valt niet mee, op de markt zijn alleen wat caféterrassen open. Na een drankje gaan we weer verder richting Raamsdonksveer. Hier vinden we een eetcafé waar we uitermate smakelijk hebben gegeten. Om tien uur zijn we weer thuis. Vinnie eten geven, nog twee kopjes koffie en dan naar bed.
Woensdag staan de visjes op het programma.
Donderdag ga ik (hopelijk) de Nieuwe Kerk in Delft beklimmen.
Vrijdag vaartochtje van Rotterdam naar Kinderdijk.

Geen opmerkingen: