dinsdag 12 maart 2013

Zell am See 2008

maart
Voor de tweede keer gaan we met Aad en Fredda op wintersport. Dit keer gaan we naar Zell am See.
Anders dan de eerste keer ligt er nu wel sneeuw als we aankomen.
We hebben een Gasthof in het plaatsje Bruck, niet ver buiten Zell am See.
De eigenaars zetten de bloemetjes alvast buiten.
Vorige keer hebben we niet geskied maar nu hebben we lessen genomen en we gaan ervoor. Gerard heeft zelfs nieuwe schoenen en ski's gekocht, ik alleen schoenen want ski's huur ik wel in het hotel.
Niet ver rijden vanaf het hotel komen we bij de gondel die ons omhoog brengt.
Aad heeft zich opgeofferd om bij me in de buurt te blijven om nog wat extra aanwijzingen te geven.
Na een paar afdalingen heb ik al behoorlijk spierpijn en besluit op het terras af te wachten tot de rest het ook voor gezien houdt.
Ook gaan we Zell zelf bekijken en nemen Fredda en ik een andere gondel om van daaruit lekker te wandelen en foto's te maken.
Gerard en Aad zijn wel gaan skiën.
In Kaprun gaan we met de gondel helemaal naar boven om van het uitzicht te genieten.
 We zitten hier lekker en nemen gelijk maar iets te eten en te drinken.
Het wordt een ontzettend ongezonde maaltijd, patat met een lap vlees en een pul bier.
Omdat wij niet zulke wintersporters zijn als onze vrienden besluiten Gerard en ik een dagje met de auto naar Kitzbühl te gaan, terwijl zij een ander skigebied gaan uitproberen.
Omdat er slechter weer op komst is wordt iedereen aangeraden van de berg te gaan zodat het een drukte van belang is bij de gondel naar beneden.
De bullies en sneeuwkanonnen die de pistes in goede conditie houden of brengen.
Overal waar je kijkt staan beschilderde koeien.
Het weekje zit er weer op, de auto is weer ingeladen. Op weg naar huis. 
Het was al met al een fijne week, maar skiën is toch niet echt ons ding.

Geen opmerkingen: