dinsdag 15 april 2014

Den Haag bij avond

maandag 14 april
Met de tram naar Den Haag om daar met leden van de fotoclub avondfoto's te gaan maken.
We hebben afgesproken bij het standbeeld van Willem II naast het Binnenhof en de Hofvijver.
Als ik uit de tram stap en naar de afgesproken plaats loop, zie ik al twee andere clubleden.
In totaal zijn we met zes fotografen.
Het is koud en erg winderig maar we laten ons niet kennen.
Het is nog erg licht en we hangen een beetje rond de Hofvijver tot het donker begint te worden.
Na enige tijd zijn we twee leden kwijt. Omdat we afgesproken hebben ook nog op het Plein te fotograferen, verwachten we ze daar wel weer te treffen.

Ook een paar HDR experimenten.

Als het tegen kwart voor tien loopt hebben we ze nog steeds niet in het vizier. Dan maar even bellen. Vergeefse moeite, van beiden krijg ik de voicemail. Blijkt later dat ze helemaal geen telefoon bij zich hebben, altijd handig zo'n mobieltje. We hebben ze niet meer gezien, dus nemen we maar aan dat ze al naar huis zijn.
Sommigen behoeven een sanitaire stop dus nemen we gelijk iets te drinken bij Luden. Hierna gaan er twee leden van de club huiswaarts en blijven Joke en ik nog wat foto's maken van het Plein. Intussen is het weer gaan regenen maar dat maakt het alleen maar spannender. De bestrating weerkaatst de verlichting en de druppels op mijn lens geven een extra dimensie.
Om bijna elf uur vind ik het ook wel genoeg en gaat Joke richting station en ik weer richting tramhalte.
Eenmaal thuis duurt het erg lang voor ik weer warme voeten en handen krijg. Toch was het de kou en nattigheid wel waard.
Van Ineke krijg ik nog een sms dat de verdwenen clubleden veilig thuis zitten.

Geen opmerkingen: