zaterdag 16 december 2017

Tweede Maasvlakte

vrijdag 15 december
Met z'n drieen gaan we vanavond naar de Tweede Maasvlakte om een fotoworkshop, die door FutureLand wordt georganiseerd, te volgen.
Precies om zeven uur zijn we paraat.
Eerst een inleidend praatje en dan met een toerbus langs drie plekken om te fotograferen.
Onderweg wordt het één en ander verteld wat er zoal gebeurt op de Maasvlakte door een archeoloog/paleontoloog.
Het is behoorlijk indrukwekkend en veel groter dan ik had verwacht.
Ondanks de vele lichten van alle kranen en overige industrie is het op sommige plekken aardedonker.
Als we bij het Maasvlakte strand aankomen moeten we eerst een stukje klunen door een duin voor we bij het bijzondere kunstwerk aankomen.
Gelukkig heb ik, met nog wat anderen, een zaklantaarn bij ons want het is oppassen voor paatjes met ijzerdraad ertussen.
Ik neem ook wat foto's van het landschap, waarvan ik niets zie en op de gok mijn camera op richt.
Het resultaat, na een sluitertijd van 5 minuten is verrassend.
Als er dan ook nog auto voorbij rijdt net voor mijn camera klaar is, zie ik pas dat er ook een weg ligt.
We hebben het zo goed getroffen met het weer vanavond; nagenoeg windstil, niet al te koud en vooral ook droog.
Om 11 uur is het einde oefening en gaat iedereen, of naar huis, of nog wat extra foto's maken.
Dit blijft helaas maar voor korte duur want het begint nu dan toch te regenen.
Op weg naar huis is er ook behoorlijk wat mist maar ik word kwart over twaalf veilig door Sandra voor de deur afgezet.
We zijn het er alle drie over eens dat deze locatie nog vaak door ons bezocht zal worden, al dan niet met ook andere clubleden.

2 opmerkingen:

Cheryl Garcia zei

Very nice to see your blog posts, Joseph; we use the Translate option and learn about interesting things.

Jan Wilde een Tuin zei

Bijzondere foto's zo in het donker. (José)
Gr Jan(Wilde een Tuin)