woensdag 12 december 2018

Scheveningen en Zadkine

woensdag 12 december
Blauwe lucht, zon, geen wind en niet te koud. Precies wat ik nodig heb. Ik stap dan ook, gewapend met mijn kleine camera, om half twaalf in de tram naar Scheveningen.
Er zijn meer mensen met dezelfde gedachte als ik, die van het mooie weer gebruik maken om naar de kust te gaan.
Niet alleen mensen houden van de zon, ook deze vogel neemt het ervan.
Na wat te hebben gefotografeerd overweeg ik of ik eerst naar het museum Beelden aan Zee ga of dat ik eerst ga lunchen. Ik besluit het laatste eerst te doen en neem een pannenkoek met spek en een glas tomatensap.
Bij Beelden aan Zee is er een tentoonstelling met sculpturen en schilderijen van de wereldbekende beeldend kunstenaar Ossip Zadkine.
Het formaat van de beelden varieert van 20 centimeter tot ruim 2 meter.
Ook "onze" Vincent heeft hij gekleid, met een ontbrekend oor. 
Er is behoorlijk wat volk op af gekomen. Het is dan ook zeker het bekijken waard. 
Nadat ik alles heb bekeken vertrek ik weer richting tramhalte en natuurlijk heeft het geluk me in de steek gelaten want de tram zie ik net de hoek omrijden. Wachten tot de volgende, zit niets anders op.
Ik moet overstappen op lijn 1 of 15 en ik check mijn App om te kijken hoe laat één van de twee aankomt op de halte die ik voor ogen heb, of dat ik beter bij een eerdere halte kan uitstappen. Bij de eerstvolgende halte heb ik nog 2 minuten dus als ik doorloop moet het lukken om lijn 1 te halen, beter hier uitstappen dan.
Maar als het geluk eenmaal weg is, komt het vandaag ook niet meer terug want, ik ben net uitgestapt of zie lijn 1 wegrijden van de halte. Weer wachten op de volgende. Bij deze halte stoppen zowel lijn 1 als 15 dus besluit ik de eerste die aankomt te nemen. Natuurlijk is dat lijn 15. Dit houdt in dat ik weer een stukje verder moet lopen voor de overstap op lijn 19 dan bij lijn 1. Zal je zien dat die ook net weg is.
Als ik uitstap neem ik het zekere voor het onzekere en besluit dan maar niet op lijn 19 te wachten en te gaan lopen. Naar huis vanaf de halte is exact 1 km.
Genoeg gelopen voor vandaag.

Geen opmerkingen: