dinsdag 14 mei 2019

Weekendje Cadzand

vrijdag 10 mei
Na een aantal maanden blog-stilte (lichamelijke gesteldheid) eindelijk weer eens iets leuks te melden.
Dit weekend hebben we een huisje gehuurd voor ons 40 jarig huwelijk waar we met de kinderen heen gaan.
De keuze is gevallen op Cadzand in Zeeuws Vlaanderen.
Volgens de weervoorspelling krijgen we kou, wind en regen. Niet echt waar we op zitten te wachten maar als we er eenmaal zijn, krijgen we zon en droog. OK, wind is er wel maar we mogen niet klagen.
Gerard en ik rijden om 11 uur thuis weg om in Oostburg eerst wat boodschappen te halen zodat we te eten en te drinken hebben voor vanavond en morgenochtend.
We hebben net de spulletjes in de auto geladen als Ferry zich meldt dat hij inmiddels ook in de buurt is. We wachten hem op en gaan met z'n vijven eerst koffie drinken en na een uurtje komen ook Hugo met Fanni aan in Oostburg.
Rond 4 uur rijden we het park op en kunnen we de auto's leeg halen.
Nadat we nog wat in het zonnetje hebben gezeten gaan we te voet naar het strand en eten heerlijke tapas bij Just Enjoy
Michèle en Fanni gaan al vrij vroeg naar bed maar wij blijven nog wat spelletjes doen tot een uur of twee. We hebben toch niet voor niets de grote doos vol spellen van zolder gehaald.
Dan vind ik het ook welletjes en zoek mijn bed op.

zaterdag 11 mei
Om 7 uur ben ik weer wakker maar blijf nog even liggen tot 8 uur, dan houd ik het niet meer uit.
Ik dek alvast de tafel voor straks en ga lekker in het zonnetje zitten wachten tot iedereen beneden is.
Na het middagslaapje van Nora gaan we richting Sluis.
Hier is het gezellig druk in de winkelstraat waar leuke winkels te vinden zijn die we bij ons niet hebben. We zien een bord waarop staat dat er zwart softijs te koop is met vanille smaak. Nou daar willen we ons wel eens aan wagen.
Hadden we het bord maar niet gezien. De vanille smaak is niet te proeven en het ijs heeft een heel aparte nasmaak. Nee, dat vinden we geen van allen lekker en gooien het ijsje dan ook allemaal in een prullenbak. 
We zoeken snel een terrasje om iets te drinken en zo van de nasmaak verlost te worden.
Waarom doen we dan ook zoiets, in plaats van één ijsje te nemen om te proeven of het wat is, nemen we er allemaal één. Zonde.
Als we weer thuis zijn komen Ferry en Hugo op het idee om te barbecueën en halen alle benodigdheden hiervoor in de buurtsuper.
Omdat we in Sluis vrij laat een visje hebben gegeten wordt het wat laat om nog lekker buiten te zitten en zetten we wel de barbecue aan maar gaan zelf binnen zitten.
Vanavond maak ik het niet meer zo laat.

zondag 12 mei
Vanochtend hetzelfde ritueel als gisteren en om een uurtje of 2 gaan we richting Knokke.
Wat een harde wind langs de kust, we zoeken snel wat beschutting in de winkelstraat. Na een uurtje kuieren begin ik toch wel wat moe te worden en zoeken we een terras op waar we buiten kunnen zitten en dat valt nog niet mee, alles zit vol of er is te weinig ruimte voor ons zessen en een kinderwagen.
Als we weer thuis komen kunnen we nog in het zonnetje zitten. Ferry en Hugo proberen de drone te laten opstijgen voor een parkoverzicht en Nora vermaakt zich uitstekend op het grote grasveld.
Omdat Hugo en Fanni morgen weer moeten werken vertrekken zij vanavond.

maandag 13 mei
Om half 6 ben ik wakker. Waarom? Om 7 uur sta ik dan toch maar op en volg het ritueel als voorgaande dagen. Nog niemand beneden en ik pak alvast wat spullen in die we niet meer nodig hebben want om 10 uur moeten we weg zijn.
We ontbijten en nadat alle ruimtes zijn gecontroleerd op eventueel achtergebleven items en alles in de auto zit, rijden ook Ferry, Michèle en Nora weer naar huis, wij gaan nog een bezoekje brengen aan mijn schoonzus in Hellevoetsluis.
Het was een fijn weekend en ik ben blij dat ik dit weer kan.

2 opmerkingen:

Jan Wilde een Tuin zei

Fijn dat het beter gaat en je weer blogt.

Gr Jan(Wilde een Tuin)

Cheryl Garcia zei

Congratulations on 40 year marriage anniversary!