zondag 25 september 2022

Nijmegen

donderdag 22 september
Deze kaart gaf ik Gerard vorige maand voor zijn verjaardag.

Er was wel een extra hint nodig voor hij wist waar dit beeld stond.
De reden dat we niet gelijk de dag na zijn verjaardag gingen kwam doordat ik net een daar dagen vooraf had gelezen dat er onderhoud werd gepleegd aan de bruggen en laat ik nou net vlakbij die ene brug een hotel hebben uitgezocht omdat daar iedere avond door veteranen een wandeling wordt gemaakt met als bijkomend onderdeel, het ontsteken van de lampen op "de Oversteek" in het ritme van de veteranenpas.
Nu zat er niets anders op dan te wachten tot de werkzaamheden klaar waren, er een hotelkamer vrij zou zijn en het ook nog lekker weer zou worden. En dat is dus nu.
Het wordt slechts één nachtje want tennisafspraak gaat zaterdag toch echt door.
Met wat langzaam rijdend verkeer onderweg komen we toch vroeg in Nijmegen aan en gaan eerst maar eens koffie drinken en een broodje eten, de stad bekijken en wat winkelen.


Na wat winkels te hebben afgestruind, en niets gekocht hebbende is het ondertussen tijd om even uit te rusten in de zon met een glas wijn.
Verder winkelen willen we niet maar het is nog vroeg en zoeken we wat anders, het wordt het Vrijheidsmuseum in Groesbeek.

Op weg naar het hotel gaan we eerst nog langs het terrein waar de Honigfabriek is en waar nu een terras moet zitten.
Dat zit er ook maar is gesloten en de plek valt ook een beetje tegen omdat er een hoge betonnen muur omheen staat en er zodoende geen uitzicht is op de rivier maar alleen op het fabrieksterrein.


Dan maar naar het hotel waar we in de tuin nog even van een glas wijn in de zon genieten voor we ons opmaken om naar het restaurant te gaan wat ik heb uitgezocht.

Laat dat nou een hele goede keus zijn. We hebben uitzicht op de rivier en het eten is overheerlijk.
 
vrijdag 23 september
Als ik door de gordijnen kijk zie ik dat het prachtig licht is zo vroeg op de ochtend en neem ik een paar foto's van ons uitzicht.


Veel mensen zouden liever een ander uitzicht prefereren maar ik heb nu eenmaal iets met industriële gebouwen en (liefst) oud metaal.
Na het ontbijt gaan we naar het gezicht van Nijmegen, waarvoor we over de Oversteek moeten.
(we hebben de veteranenmars gisteravond laten schieten).


Het is helaas wat minder lekker dan gisteren want de zon van vanochtend vroeg heeft zich teruggetrokken achter de bewolking.
Het gezicht staat op een stuk land waar je helaas geen echt zicht op Nijmegen hebt want er staan huizen in de weg. Dat is nou wel even jammer voor wat ik fotografisch in gedachten had.

Je kunt ook in het gezicht en door de ogen kijken maar dat heeft geen toegevoegde waarde.
Het hoofd zelf vind ik wel geweldig.
We zijn inmiddels wel klaar hier en gaan ergens anders heen. 
Bestemming Wijk bij Duurstede.
Nadat we koffie hebben gedronken (alweer) lopen we richting het kasteel waar we een ommetje maken en zo het kasteel aan alle kanten, ook het spiegelbeeld in het water kunnen bekijken want het is windstil.



We lopen weer richting auto en gaan op huis aan.
Het was een lekker uitje en hopelijk volgen er nog een paar voor het jaar weer om is.

Geen opmerkingen: