donderdag 12 september 2024

Hortus Botanicus Leiden

zaterdag 7 september
Fotoclubuitje naar de Hortus in Leiden. Het heeft al een lange tijd op mijn verlanglijstje gestaan en nu ga ik dan eindelijk daar een bezoekje brengen.

Om elf uur verzamelen we met zeven leden bij de ingang waarna we ieder een eigen kant op gaan. Ik ga als eerste naar de tropische kas waar ik verwelkomd wordt door het geluid van de kikkers.

Ik zie ze (nog) niet maar hoor ze als de beste.
Na een tijdje zie ik er één en als je eenmaal weet hoe ze eruit zien, dan zie er steeds meer. Ze zijn heel klein, ± 2 cm.

Je ziet hier de meest mooie en vreemde platen.








Het is hier behoorlijk warm, en dat is te verwachten, maar na een tijdje krijg ik het toch iets te warm en ga ik even afkoelen in de open lucht.
Om twaalf uur verzamelen we weer voor koffie of een ander drankje en gaan dan weer terug voor de volgende fotosessie.
Nu ga ik niet meer een kas binnen maar neem een kijkje in o.a. de Chinese tuin.


De Japanse tuin is momenteel niet erg fotogeniek, dus die sla ik over.
Om twee uur gaan we weer richting parkeerplaats en naar huis.
De parkeerkosten nemen wij drieën voor onze rekening omdat Johanneke heeft gereden.
De overige leden zijn per fiets gekomen en blijven nog even rondhangen in het park.
Het is zeker de moeite waard om nog eens terug te gaan en misschien wel diverse keren per jaar omdat er altijd wel iets anders in bloei staat.

Geen opmerkingen: