dinsdag 15 januari 2013

Witte Wereld

woensdag 16 januari
Vandaag eerst de website van het Fotografica museum aangepast. Om 13:30 uur  stelt Gerard voor om een eindje te wandelen want het is zonnig met een strak blauwe lucht.
Muts, handschoenen en laarzen aan en op weg naar de Delftse Hout. Ook vandaag zijn er weer veel wandelaars. Na een half uur komen we aan bij Knus, maar deze is gesloten. Dan via de grote plas richting het Rieten Dak. Deze is wel geopend en we nemen daar een kom erwtensoep. Een beetje uitgerust gaan we weer richting huis. De trambaan die gisteren nog helemaal ondergesneeuwd was, ligt nu te blinken in de middagzon.
Om 16:00 uur zijn we weer thuis.

dinsdag 15 januari
Het heeft goed doorgesneeuwd vannacht. Er ligt zeker wel een deken van 20 cm.
Na mijn bescheiden ontbijtje ga ik gewapend met muts, handschoenen, laarzen en camera richting trambaan. De tram maakt hier een leuke bocht om op de brug over de A-13 te komen. Jammer voor mij is er nog geen tram langs geweest zodat er nog geen (zwarte) sporen zijn ontstaan.
Alles is nog maagdelijk wit.
Als ik genoeg foto's heb ga ik weer terug, dit keer ga ik achterom om gelijk de sneeuwschuiver uit de schuur te halen en een pad vrij te maken naar de achterdeur.
De sporen die Gerard om even over zessen met de fiets heeft gemaakt zijn nog goed zichtbaar.
Verbeeld ik het me, of kijken de beelden ook een  beetje zielig in de kou?
Neptunus kijkt zelf boos, maar hij staat ook in z'n blootje.
Ook vóór moet de stoep schoon. Nu ik toch bezig ben maak ik ook de auto maar alvast sneeuwvrij want ik moet straks nog weg.
Op, naast, voor en achter de auto ontstaan hoge bergen sneeuw van wat er allemaal van de motorkap en dak afkomt.
Hierna warm ik me binnen nog even op voor ik naar Fotografica Museum Zoetermeer moet voor een bespreking.
Ik kom daar iets te vroeg aan, de deur is nog op slot. Dan maar even wat boodschappen doen in de Dorpsstraat.
Na de bespreking richting Balijbos om daar de witte wereld te fotograferen.
Eerst maar de bomen in het water.
Daarna loop ik op mijn gemak door naar het gemaal.
Onderweg kom ik veel wandelaars tegen. Het is weliswaar niet zonnig maar wel erg lekker om te wandelen.
Er staan mooie fragiele planten met een laagje sneeuw langs het pad.
Na ± 1½ uur en genoeg foto's, ga ik terug naar de auto om daar eerst even een eierkoek te eten voor ik naar huis terug rijd. Ik ben best een beetje moe van de, toch wel behoorlijke afstand die ik heb gelopen door de diepe sneeuw en een beetje trek heb ik ook wel.
Thuis neem ik een warme kom soep om daarna de rest van de stoep sneeuwvrij te maken en te bestrooien met strooizout. Voorbijgangers zullen in ieder geval bij onze deur niet op hun gat gaan wegens de gladheid.
Later op de middag komt er toch nog een zonnetje en het lijkt wel of  "Helena" zelfs een glimlach laat zien.

1 opmerking:

Hans Swets zei

Hoi Jose,
mooie foto's! In Athene was het zonnig genoeg voor een t-shirt op het balkon.....
Groeten uit Athene
Hans