zondag 29 juni 2014

Varen naar Kinderdijk

woensdag 25 juni
Drie dagen geleden was ik bijna op dezelfde plek om de kubuswoningen te fotograferen.
Nu ben ik hier met een paar leden van de fotoclub die nog niet naar Kinderdijk zijn geweest.
Omdat de club dit jaar 10 jaar bestaat hebben we als uitje een bootreisje hiernaar toe gepland.
We gaan met de RandstadRail richting Leuvehaven  in Rotterdam waar de boot vlakbij aangemeerd ligt.
Om 11.00 uur kunnen we aan boord en zoeken op het dek een plekje aan de rechterkant, want aan deze kant zou je de mooiste plaatjes kunnen schieten volgens een van de clubleden die er vorige keer bij was.
Jullie weten waarschijnlijk al dat ik een zwak heb voor oud en roestig. Vandaar de volgende exemplaren.
We bestellen koffie en laten Rotterdam aan ons voorbij glijden.
Op de Wilhelminapier staat een enorme kolos, het grootste bouwwerk van Rotterdam.
Er is enige commotie op het water. Veel politieboten en de Sirius boot (niet te verwarren met de Sirius van Greenpeace), gevuld met politie in oranje pakken.
Wat is hier aan de hand? We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Ook nu zien we de rode Willemsbrug, maar dan vanaf het water.
Als we in Kinderdijk aankomen hebben we ruim anderhalf uur om rond te kijken voor de boot weer terug gaat.
Op sommige foto's heb ik weer de HDR techniek toegepast.
Er staan hier in totaal 19 molens op een rij. 
De tijd gaat sneller dan gedacht en ik moet me nog haasten om op tijd bij de boot terug te zijn. 

Geen opmerkingen: