zondag 6 augustus 2017

Varend Corso

zondag 6 augustus
Het is alweer de 20e keer dat het varend corso wordt gehouden en we zijn nog nooit wezen kijken.
Dit keer moet het er maar eens van komen.
Om half één rijden we weg om een geschikt plaatsje te vinden langs het water. De eerste boten worden pas om half twee verwacht en er is nog plek zat.
We nemen de plaids uit de auto mee want stoeltjes zijn we natuurlijk vergeten. Op een bruggetje heb ik mooi overzicht of de boten er aankomen en kan ik van boven af hopelijk leuke foto's maken.
Gerard installeert zich net naast de brug maar kijkt wel recht in de zon.
Niet zo geschikt voor mij dus daarom blijf ik voorlopig op de brug staan.
Het wordt drukker en drukker en het staat en zit ook al aardig vol langs de waterkant.
Er komt 40 grote en kleine boten voorbij en allen hebben een prachtig kleurenpalet van bloemen en veelal gecombineerd met groente.
Er wordt gedanst, gezongen en gek gedaan.
Soms is het alleen maar een mooi opgemaakte boot zonder verdere poespas.
Als ik naar rechts kijk zie ik kleine beentjes door de spijlen steken. Die moeten natuurlijk ook op d foto.
Een boot met figuren uit The Lion King.
Dan één met heupwiegende burlesque danseressen.
En voor de dames langs de kant een boot met een lekkere hunk voorop de plecht.
Dan wat boten met vuur en rook.
Als ik wat moe in de benen word ga ik richting Gerard en ga ook langs de kant zitten met mijn benen bungelend over de kademuur, net als zoveel anderen.
Klapstuk van de show is de aanwezigheid van Danny Christian. Tot grote teleurstelling zingt hij geen noot maar neemt alleen foto's van de kijkers langs de kant en zwaait wat.
Doordat op deze vaarroute veel lage bruggetjes zijn moeten de hogere dingen makkelijk neer te halen zijn, zoals bijvoorbeeld dit paard op de Wild West boot.
Even voor vier uur komt de laatste boot voorbij en stappen wij weer op.
We hebben nu best wel dorst en trek gekregen en rijden naar het altijd knusse KNUS.

Geen opmerkingen: