vrijdag 24 november 2017

Praia da Rocha 12 - 18 november (week 6)

zondag 12 november
Stranddagje.
Inmiddels hebben we de meest leuke plekjes in de omgeving wel bezocht en wachten wel af waar de jongens eind van de week nog heen willen.
Het restaurant van de bedjesverhuur is vandaag gesloten. Volgens de bedjesverhuurder omdat de manager niet zulk mooi weer verwachtte. Jammer, hij had het mis.
Dit houdt wel in dat we voor de lunch naar het restaurant ernaast moeten. Het is niet echt druk als we een plaatsje zoeken op het terras maar onze bestelling, een simpele kip-sandwich en voor Gerard gegrilde kip, laat behoorlijk op zich wachten. Als we ruim drie kwartier verder zijn en er nog steeds niets is geserveerd, manen we de ober dat, als het nog langer duurt dan vijf minuten, we elders gaan. Dat helpt, even later krijgen we dan toch het bestelde geserveerd met excuses, excuses.
Mijn kip-sandwich blijkt na ontleding inderdaad enkele minuscule stukjes kip te bevatten. Ik besluit dan ook, om het nog een beetje te kunnen proeven de bovenste laag brood ter zijde te leggen. Nu moet er wel bij vermeld worden dat ondanks alles, het wel goed smaakt maar wij zullen hier geen vervolgbezoek brengen.
Deze lunch heeft een behoorlijk gat geslagen in onze dag zodat we nog slechts een uurtje op ons bedje kunnen doorbrengen.
Na een glas wijn bij één van de tentjes boven op de rots vertrekken we richting huis.

maandag 13 november
Om elf uur stap ik naar de kapsalon in de flat tegenover ons. Helaas heeft de kapster vandaag geen tijd voor me want er wordt net een vrouw in de verf gezet, woensdag 11:45 uur?
Nou nee hoor, ik had het plan opgevat om er direct wat aan te laten doen en wil dan niet tot overmorgen wachten.
We stappen wat later in de auto richting Portimão en daar kan ik direct terecht bij de salon waar ik ook mijn nagels heb laten doen.
Gerard wacht weer met zijn krantje op het plein als ik terug kom.

woensdag 15 november
Er zijn hier in de buurt enkele hoge gebouwen die ik op de foto wil zetten en nadat ik enkele dagen goed heb gekeken hoe het licht erop schijnt gedurende de dag denk ik dat het nu wel de goede tijd is om het ook werkelijk tot uitvoer te brengen.
Maar eerst ga ik naar rechts want op Google Earth heb ik iets aan de kust gezien dat ik wil checken.
De juiste plek vind ik al snel maar is toch anders dan wat ik denk te hebben gezien, wellicht een wat oudere opname?
Ik loop verder en kom bij de plek waar een rond gat in de bodem zit, heel dicht durf ik niet want mijn hoogtevrees laat dat niet toe.
Ik weet dat dit een grot is die vanaf het strand benaderbaar is en dat komt later van de week nog wel, als Ferry erbij is.
Vanaf boven zie ik dat een visser een behoorlijke vis heeft gevangen en moet ermee op de foto.
Een stuk verder merk ik dat de rotsen vrijwel verdwenen zijn en je direct vanaf de weg het strand op kunt. Ook zijn er enkele restaurantjes.
Als ik ook enige hoge gebouwen aan de linker kant op de foto heb genomen bel ik Gerard over de restaurantjes en het strand en vraagt of hij me oppikt om daar eens nader te kijken.


De nog vrije plekjes op het terras liggen helaas allemaal in de schaduw en met het windje van de afgelopen dagen is dat niet echt lekker. We besluiten dan ook maar bij ons vaste terras wat te eten.
Hier zitten we heerlijk in de zon en het eten is er goed.

donderdag 16 november
Eén na laatste dag in ons huidige appartement en dat betekent natuurlijk weer inpakken, schoonmaken en laatste wasje draaien.
Om half tien zijn we al weer klaar en kunnen op de bank rustig wachten tot de vloer weer droog is.
Tijd om onze mails te checken.
We gaan vanmiddag nog maar even Portimão in en ik wil nog wel een keertje het kerkhof bekijken maar mijn been speelt parten en na een paar straten verkeerd te zijn gelopen geven we het op.

vrijdag 17 november
Omdat de jongens morgen komen, verhuizen we van 4D naar appartement 1A in hetzelfde complex maar waar dan wel een extra slaapkamer is.
4D laten we weer opgeruimd achter.
 Om 11 uur komt de eigenaresse de sleutel brengen om ons het andere huis te laten zien. 
Ja, die laatste paar dagen gaan we het hier wel redden.
We sjouwen alles over en kunnen gewoon weer verder maar dan op een andere plek. Het uitzicht vanuit hier is helaas wat minder maar we hebben er lang genoeg van kunnen genieten en het is nog maar voor drie nachtjes. Het voordeel is dan wel weer dat we niet alleen twee slaapkamers hebben maar ook twee badkamers.
Als we na de lunch en boodschapjes terug komen merken we echter dat de afstandbediening voor de ondergrondse garage niet doet wat hij moet doen en zijn we genoodzaakt om de auto voorlopig maar even buiten te parkeren.

zaterdag 18 november
Ferry en Hugo komen iets vroeger aan dan verwacht en moeten dus even op ons wachten.
Als eerste gaan we naar Alvor en willen bij het restaurantje, dat wij in gedachte hadden, wat eten maar het is nog niet open voor de lunch.
Dan maar een ander plekje zoeken want de jongens hebben honger. Daarna naar huis om om te kleden want die lange broeken kunnen hier wel uit. We gaan nog een paar uurtjes naar het strand zodat ze even de zee in kunnen duiken.
Vanavond gaan we terug naar Alvor om ons geluk opnieuw te beproeven, maar ook nu weer pech. Het restaurant is vanavond gesloten. Na een kleine speurtocht langs andere eettentjes stappen we bij een steakrestaurant binnen.
Thuis spelen we nog een rondje 30 seconds waarna de jongens, voor hun doen, vroeg in bed duiken.
Ja, ze was ook een lange dag voor ze.

1 opmerking:

Jan Wilde een Tuin zei

Nog gefeliciteerd, veel liefs.
Jan/Henri