zaterdag 4 augustus 2018

Even ertussenuit.

dinsdag 31 juli
Vorige week werden we verrast door een uitnodiging van Yvon en Silvester (die we via onze gezamenlijke liefde voor Amerika hebben leren kennen) om een paar dagen naar Brabant te komen zodat we er even tussenuit kunnen.
Nou dat hebben we natuurlijk met graagte geaccepteerd.
Gisteren wat ingrediënten gekocht om niet met lege handen aan te komen.
Blue Corn Tortilla Chips, Guacamole, Mexicaanse biertjes, een pot Pico de Gallo (zelf gemaakt) en, om dichter bij huis te blijven, Haagsche Hopjes.
Vanochtend nog even proeven of de Pico goed op smaak is en dan is het zover, we kunnen weg.
Om twee uur zijn we in Bakel. Eerst gezellig bijkletsen met koffie voor we het dorp ingaan. We drinken en eten wat en gaan vervolgens richting Helmond.
Op de terugweg wat boodschappen halen voor vanavond en morgenochtend.
Het is bij thuiskomst nog heerlijk in de tuin, met ruim zicht op een bomen kwekerij (denk ik).

woensdag 1 augustus
Koffie drinken aan de overkant. Sil is nu ook thuis. Lekker bijkletsen over van alles en natuurlijk over Amerika.
Vanmiddag brengen we een bezoek aan Kevelaer.
Dit is gelijk een test voor mij om te kijken hoe lang ik het uithoud met een kruk. We bekijken de Kaarsenkapel en  ik neem ook nog een kijkje in de Genadekapel terwijl Gerard alvast doorloopt naar de Mariabasiliek om te kijken of dit voor mij een must is of dat ik me het loopje kan besparen.
Als ik uit de Genadekapel stap zie ik dat er een behoorlijk gezelschap uit de basiliek komt en dat weerhoudt me ervan om verder te lopen.
Na wat plaatjes geschoten te hebben gaan we op zoek naar een terras om wat te rusten en gelijk een hapje te eten.

donderdag 2 augustus
We wagen het er vandaag nog maar eens op om wat te lopen en gaan op weg naar Helmond.
Hier lunchen we op een terras aan het water maar verder doen we niet echt moeite om de stad verder te bekijken.
We rijden naar Valkenswaard waar we (alweer) een terras opzoeken voor een drankje.
Niet alleen om mijn been te laten rusten (geweldig excuus trouwens) maar ook omdat het zo ontzettend warm is.
We lopen nog even over de markt, aan de overkant, en gaan dan toch maar weer terug naar de auto. Doen nog een paar boodschappen onderweg en zitten de rest van de middag uit, in de schaduw.
Vanavond komen Sil en Von gezellig een drankje doen. Sil hoeft morgen niet te werken dus kunnen we lekker lang blijven kletsen. Dat doen we dan ook tot in de kleine uurtjes.

vrijdag 3 augustus
Aan alles komt een eind, zo ook aan dit uitje. Nadat we onze sporen in dit fijne huis met tuin hebben uitgewist, afscheid hebben genomen van Sil en Von, gaan we terug naar huis.
Deze paar dagen waren heerlijk maar ik merk wel dat ik nog lang niet kan doen wat ik wil en mijn enkel laat dit ook heel goed merken. Thuis maar weer een paar dagen rustig aan doen.

1 opmerking:

Cheryl Garcia zei

How is your ankle? Are you walking unassisted to get these photos? Just thinking of you.