zaterdag 8 februari 2020

Delft. Eerste uitstapje met fotomaatjes

donderdag 6 februari
Vorige week heb ik me aangesloten bij een Facebookclub genaamd Fotomaatjes. Hier worden door leden diverse uitjes georganiseerd waarvoor je je kunt aanmelden.
Omdat ik vind dat ik vaker op pad moet en liefst met een doel, en dan ook nog graag met wat gelijkgestemden, heb ik me hiervoor aangemeld.
Vandaag ga ik voor het eerst met wat fotomaatjes op pad in Delft.
Nu blijkt dat de organisatrice van dit evenement zelfs een oud-collega blijkt te zijn, is het helemaal leuk.
We hebben afgesproken om half elf bij het centraal station. Van hieruit gaat het langs diverse fotogenieke plekjes waarvoor ik, omdat ik nu eenmaal van origine een Delftse ben, wordt aangewezen als gids.
Omdat alle vrouwen er al een treinreis op hebben zitten gaan we eerst koffie drinken op de Burgwal, waarna we richting Oostpoort lopen en daar ook nog een heel jong Nijlgansje zien scharrelen.
De ganzen zijn wat in de war door het vrij warme weer deze winter en hebben hun eerste ei dan ook al uitgebroed.
Voor ons als fotografen is het wel wat jammer dat het vandaag marktdag is want dat ontneemt ons toch een mooie weidse blik op het marktterrein van Delft.
Bij de Waag gaan we lekker een broodje eten en wandelen van daaruit naar "het Straatje van Vermeer" aan de Vlamingstraat. Voor de meeste van de dames is dit wel een deceptie, maar ja je moet ook niet denken dat er in de eeuwen niets is veranderd. Nu is er alleen een vervallen deurtje te zien met een zwakke beeltenis van het schilderij.
We lopen terug door de Choorstraat naar de Oude Jan met aansluitend het Prinsenhof.
Inmiddels is het alweer tijd voor de zes vrouwen om richting treinstation te gaan zodat ze nog voor het lage tarief de trein terug kunnen nemen.
Het was een leuke eerste kennismaking met "fotomaatjes" en volgende week ga ik weer met andere leden naar Blijdorp. Wordt dus vervolgd.

Geen opmerkingen: