dinsdag 31 mei 2011

Maandag 30 mei (San Francisco)

Allereerst gaan we naar Alamo Square, dit ligt aan het eind van de straat waar ons motel ligt. Het is nog lekker rustig.
Ik kan de verleiding niet weerstaan om ook nog even te kijken naast de openbare toiletten want daar laten mensen hun schoen achter met een boodschap en een plantje. Na een tip van "andere" buurvrouw Joke weet ik het nu wat de achterliggende bedoeling ervan is. Lees hier voor verdere uitleg.
 
Op naar Twin Peaks, wat vandaag versiert is met een gigantische pink ribbon.
 
 Veel mensen die een kijkje over de stad nemen.  Bij sommigen, al of niet onder invloed van drank (de fles was al snel leeg), maakt dit bepaalde driften los. (poor guy, she's all over him).
Aad en Fredda lopen hier mensen bekenden tegen het lijf. Een broer van haar werkgever die in Canada woont en hier ook met vakantie is. Wat een toeval.
Van Twin Peaks gaan we naar de Golden Gate Bridge.
Ook hier weer heel erg druk, maar we kunnen toch een parkeerplek bemachtigen. Het weer is helder en het zicht op SF kan haast niet beter. Voor hen die mist hadden gewild, jammer maar dat zit er vandaag niet in. Nadat ik de nodige foto's heb gemaakt denk ik dat het tijd is om terug te gaan naar de auto maar er is niemand. Ik ga op een leuk plekje zitten wachten. Om een foto te kunnen maken van dit standbeeld, heb ik wel even moeten wachten tot zes Aziaten klaar zijn (na ± 85 foto's te hebben genomen) en aan een Mexicaanse mevrouw vriendelijk toch dringend heb gevraagd of ze even wil wachten bij het beeld te poseren, tot ik ook een foto heb genomen.
Na ongeveer een half uur bel ik Gerard maar eens op waar hij uithangt want in de tijd dat ik daar zit had ik ook naar de overkant kunnen gaan om van daaruit foto's te maken. Hij was door Aad ingelicht dat ik op de brug zou zijn en dus ging hij daar ook heen om mij te zoeken. Verwarrend allemaal. Uiteindelijk komen we allemaal weer bij elkaar en gaan richting Sausalito.
Eten daar wat
en zien bij de haven een hele rij beschilderde brievenbussen.
Daarna op zoek naar ons laatste hotel, wat Hans ons heeft aangeraden, voor de laatste twee dagen van ons verblijf in Amerika.
Dit is het dan.
Nee hoor, grapje, het SW-hotel is prima, goed gelegen en keurig netjes.
We hebben de hoekkamer op de bovenste etage.
Met dit uitzicht.
We zetten de auto in de hotelgarage, de koffers op de kamers en gaan Chinatown in om ergens wat te drinken want de garlic fries van vanmiddag  hebben ons erg dorstig gemaakt. We klunen nog wat door de straten en bekijken wat Chinese winkels van binnen. Nadat we de kersen in onze kamer heeft gebracht, die Gerard in een van de winkeltjes heeft gekocht, gaan we op zoek naar een geschikt restaurant. We belanden  bij Great Eastern Restaurant op Jackson en hebben daar een geweldige maaltijd. Hierna gaan we richting hotel omdat Aad en Fredda morgen de hele dag willen shoppen en, als er tijd overblijft, nog wat van SF willen bezichtigen., dus hebben ze hun nachtrust hard nodig. Wij gaan waarschijnlijk een kijkje nemen op Treasure Island.

Geen opmerkingen: