donderdag 19 mei 2011

Woensdag 18 mei (Green River > Bryce)

Alweer regen. Volgens de eigenaar van de camping kunnen we maar beter direct naar Las Vegas gaan omdat er vandaag 100% kans op sneeuw is, zowel in Bryce als Zion. Eigenwijs als we zijn besluiten we het er toch op te wagen want sneeuw in Bryce lijkt me helemaal het einde. Om 09:15 uur rijden we bij Capitol Reef, hoogte 7270 ft., zo een sneeuwstorm in.
Zicht, bijna nul. Hadden we toch niet beter naar de campingeigenaar kunnen luisteren? Stug gaan we door terwijl we onderweg diverse sneeuwschuivers tegenkomen. We zijn wel zo slim om niet de nogal erg bergachtige 12 te nemen maar de hoofdweg een stuk langer te volgen en verder via de 89 naar Bryce. Nog even in Salina wat koffie drinken en wat eten bij Mom's Cafe, hierna vervolgen wij probleemloos onze weg.
We blijken goed gegokt te hebben en rijden als het ware om het noodweer heen. In Panguitch is de weg nog wel bedekt met ijs en sneeuw, dus dat is nog uiteraard even extra oppassen.
Maar, hoe dichter we bij Bryce komen, hoe meer blauw we gaan zien. Bij Ruby's Inn geen sneeuw meer maar wel behoorlijk koud en veel wind. Een plaats gereserveerd voor de camper en direct richting Sunset Point. Als voorzorg neem ik twee pijnstillers in want ik moet en zal de Navajo Trail weer lopen, ook al weet ik dat het voor mij afzien wordt. Om 14:45 uur naar beneden gegaan en om 17:00 uur was ik bij Sunrise Point.

 
 
We hebben wel wat sneeuw gezien en een of twee vlokjes gevoeld, maar eigenlijk mag dat geen naam hebben, jammer.
Gerard was natuurlijk weer als eerste boven en heeft de camper opgehaald bij Sunset Point en bij Sunrise Point ons weer opgepikt. Het duurde wel een half uur eer hij er was. Vlak voor hem botste er namelijk een RV op een bus, waardoor hij moest wachten totdat alles geregeld was en iedereen weer verder kon.
Inmiddels waren wij weer helemaal uitgerust.
Op de terugweg zijn we wat gaan eten bij Ruby's Inn en hebben nog even de shop bekeken.

3 opmerkingen:

Hans Swets zei

Hallo Jose & Gerard,
Wij waren dus gisteren in Bryce. Wandelen van Sunset naar Sunrise. Vanmoorgen toen ik opstond sneeuwde het. We hebben geluk gehad met het weer in Monument Valley. In Kayentaregende het hard, in Monument Valley af en toe weinig. Jose, de dropjes en snoep gekregen van de receptie! Lekker...als voorzorg laat ik het in de bus liggen.
Goeie reis!!!!

elisabeth zei

Hoi José,

Ik volg je blog met plezier, klein beetje sneeuw nog in Bryce zie ik op de foto. Eng lijkt me met zo'n grote bak in de gladdigheid rijden.
Genieten mensen,
Groetjes Els

Jan Wilde een Tuin zei

Hallo José beetje laat naar je Blog
gekeken maar nu kan ik lekker lang alles lezen en zien.Niet zo'n leuk begin,hoop dat het nu allemaal beter gaat.Las Vegas zal zeker zonniger zijn en wie weet geluk met gokken.Groeten aan Gerard,liefs Jan, Henri.