maandag 23 april 2012

woensdag 11 april (Amsterdam > Madrid)

Om 03:30 uur wakker door de wekker. 04:00 uur helemaal klaar voor vertrek. Vijf minuten lopen en we zijn in de vertrekhal van Schiphol. Bij de balie is alles nog stil. De eerste grondstewardessen komen pas om 05:00 uur terwijl volgens mijn gegevens om 04:30 uur de poorten open zouden gaan. We kunnen onze plaatsen in het vliegtuig omruilen voor plaatsen met meer ruimte. Toch wel lekker, vooral voor Gerard. Zoals altijd heb ik weer extra controle nodig bij de douanepoortjes. Het zal eens niet zo zijn. Cameratas en handtas moeten extra gecontroleerd worden om vervolgens niets te vinden. Het waterflesje wat ik mee had genomen om te vullen ná de douane wordt door Gerard lekker in de vuilnisbak gegooid. En bedankt. Nieuw flesje water gekocht voor in het vliegtuig. Het vliegtuig vertrekt op tijd en we krijgen tijdens de vlucht wat broodjes en koffie geserveerd. Vlak voordat we gaan landen zie ik grote, naar mijn idee, steengroeves.
Om 09:15 uur staan we weer op de grond.
Auto ophalen en ergens wat drinken en daarna alvast naar het hotel om in te checken. Gelukkig kunnen we al de kamer in die op aanvraag van mij, niet aan de straatkant ligt. Daarna weer op naar Madrid. Thuis heb ik nog eens extra de reisverhalen van Toine en Els, die onlangs ook in Madrid waren, doorgenomen om daar informatie uit te halen over plekken die onze belangstelling ook zouden kunnen hebben. We bezoeken deze eerste dag dan ook het Atocha station en het stiltecentrum,

 
De forenzen vanuit het stiltecentrum gezien.
Buiten bij het station staan twee enorme kinderhoofdjes.
We eten wat bij 100 Montaditos, daar is het druk dus zal het wel goed zijn. Vier kleine broodjes, pul bier en glas witte wijn voor ± € 6,00 (geen wonder dat het er druk is).
We kijken ook nog even rond in Las Rozas waar we het hotel hebben en zien onderweg nog iemand die dacht zijn auto kon vliegen.
Daarna bezoeken Carrefour Planet om wat water, wijn, worst, bestek, bordjes en zoutjes in te slaan en zijn vroeg terug in het hotel. We drinken nog wat, maken een plan wat we morgen gaan bezoeken en gaan vroeg slapen.

Geen opmerkingen: