woensdag 8 juni 2022

Week 7: El Verger

zaterdag 21 mei
We zijn niet zo gecharmeerd van de restaurants in de buurt daarom halen we zelf wat lekkers in huis voor vanavond en morgen.
Vlakbij het eettentje waar we ons ontbijtje nemen (broodjes zijn gelukkig wel lekker) is er een soort outlet winkel waar we een paar leuke dingen kopen.
Nadat we op het terras hebben zitten lezen, ben ik druk geweest met het zoeken naar een item dat we nog niet in een winkel hebben gevonden en in Nederland vier keer zo duur is. Uiteindelijk heb ik het via internet kunnen bestellen en gaan we het volgende week maandag, als we hier weer weg gaan, ophalen in Valencia.
Ook heb ik alvast wat hotelovernachtingen vastgelegd voor de dagen die we moeten overbruggen tot we bij ons volgende ruilhuis in midden Frankrijk terecht kunnen.

zondag 22 mei
Er is weer markt langs de snelweg vandaag. We gaan er lopend heen en nemen het stuk dat we vorige week niet hebben bezocht.
Aan deze kant staan er, in tegenstelling tot het stuk waar we vorige week waren, wel veel groenten- en fruitkramen.

Halverwege maken we een koffiestop.
Als we aan de andere kant weer teruglopen zien we een speelgoedkraam die zowaar het kaartspel UNO te koop heeft. Het schijnt hier een heel populair spel te zijn want we hebben overal al gekeken en tot nu toe niet kunnen vinden, wel gewone speelkaarten. We sluiten de koop en lopen weer verder. Ook een kraam met anti muggenspray kan op onze klandizie rekenen want de Autan die we gisteren hebben gekocht werkt volgens Gerard niet afdoende. Ben benieuwd of dit beter helpt want we zitten intussen boven de 10 bulten p.p.
We kijken nog even bij de kistjes aardbeien, die er erg mooi rood en glanzend uitzien en ook lekker ruiken, maar er zit in elk kistje wel een paar die al beurs of zelfs al een beetje schimmelen. We kopen ze maar niet want een heel kistje is wel een beetje veel om in één keer op te maken en als ze al zover heen zijn ben ik bang dat we er veel weg kunnen gooien.
Het is vandaag 32º en voor het eerst heb ik het warm. De luchtvochtigheid is waarschijnlijk toegenomen en zodoende heb ik wat last van benauwdheid.
De voorspelling van regen later deze week verandert met het uur dus zal het daar wel mee te maken hebben.

maandag 23 mei
Bezoekje aan Dénia 35º.
Als we terugkomen gaan we op het voorterras zitten waar na slechts enkele minuten de eerste muggen zich melden. Nu komt de waarheid, werkt het nieuwe middel of niet. In ieder geval heb ik de eerste mug al kunnen doodslaan die mij toch al te pakken heeft gehad, blijkt uit het bloed dat er vrijkomt.
Je zou er haast paranoia van worden.

dinsdag 24 mei
Er zit een voordeel aan de antimuggenspray en dat is dat er grotendeels amandelolie in zit en dat maakt de huid lekker glad en glanzend, het nadeel is dat de muggen er zich weinig van aantrekken.
Ik heb me nog niet helemaal ingesmeerd of de eerste mug landt al op mij.
Sinds gisteren zijn er zelfs weer wat bulten bijgekomen.
Denk nu  niet dat ik een rukvakantie heb hoor want buiten dit ongemak vermaak ik me best.
Vanmiddag hebben we een vrij mugloze tijd op het achterterras zodat we rustig een boek kunnen lezen.
Voor de zekerheid spuiten we ons ook nog eens met Autan in en dat helpt blijkbaar. Dat ik daarbij zelf haast het loodje leg nemen we dan maar op de koop toe.
Als het zonnetje uiteindelijk genadeloos mijn stoel bereikt heeft stap ik weer naar binnen.
Rond vijf uur begint het dan eindelijk een beetje te regenen, wel lekker en verkoelend.

woensdag 25 mei
We hebben vandaag een afspraak met een tennismaatje van Gerard en zijn vrouw die al een poosje in Dénia zitten.

Op de afgesproken tijd treffen we elkaar en gaan als eerste met hen naar de boot, die in de haven ligt en van zoonlief is (de middelste).

Als we alles bewonderd hebben is het tijd voor een hapje bij een leuk terras aan het water waar we ook nog de ferry vanuit Ibiza zien aankomen.

en daarna naar hun appartement. Wij drinken koffie op het terras en praten over van alles en nog wat en rond half vier nemen we afscheid en gaan we richting huis.
We zijn in ieder geval ruim op tijd voor de voetbalwedstrijd van Feyenoord vanavond want die moet natuurlijk door Gerard worden gevolgd.

donderdag 26 mei
Vroeg op pad naar Gandia. We parkeren de auto weer in de garage en lopen eerst naar de markthal.

Veel is niet open vandaag alleen wat tentjes voor drankjes en broodjes. Wij gaan echter op een terrasje zitten op de hoek van het plein en bestellen koffie met een broodje. Als we dat binnen hebben gaan we op zoek naar de andere markthal, die er volgens internet ook moet zijn. Onderweg komen we een schattig kleuterklasje tegen die net uit de stadstuin komen.

We kunnen markthal twee niet 1, 2, 3 vinden maar lopen wel leuke winkels voorbij. Ook komen we bij een groepje standbeelden van de familie Borja, je weet wel, van dat paleis dat we van de week bezocht hebben.

Na even goed zoeken vinden we dan toch het juiste adres en wat blijkt, er is helemaal geen tweede markthal maar het blijkt ook gewoon een restaurant te zijn. OK, dan maar weer verder.
Als we later weer thuis komen is het weer tijd om citroenen te rapen die op de grond zijn gevallen.

Sommigen zijn al dusdanig aangetast door mieren of al geheel beschimmeld, dat ik ze lekker laat liggen,


ik weet trouwens toch niet wat ik er mee aan moet en laat dat aan de bewoonster over.
Op onderstaande foto's kan je zien hoe en waar ik mijn was moet drogen. Tussen de bomen is een lijntje gespannen en moet ik bukken om onder de takken en bladeren door te lopen.

Wel mooi de begroeiing maar voor deze kleine zijtuin is het een beetje uit proportie.

vrijdag 27 mei
Niets te melden vandaag, lekker luieren.

2 opmerkingen:

Kees. zei

Lekker geschreven weer, en mooie foto,s.....Wel jaloers op het weer...hier knudde.....Ga zo door en fijne vakantie verder.....Ook groeten aan Gerard.

Cris Minguel zei

Ziet er weer top uit zeg!
Ti’s dat ik zelf veel weg ga dit jaar anders wist ik het wel 🤣
Veel plezier nog 🥰