dinsdag 28 mei 2013

The Mother Road, zondag 26 mei (Las Vegas > Detroit > Amsterdam)

Om 10.00 uur zijn we bij Alamo verhuur. We hebben nog iets met ze te regelen en weten niet of het druk zal zijn, vandaar een ruime marge ingecalculeerd.
Het gaat redelijk snel dus ruim op tijd klaar voor het inchecken.
We gaan gelijk maar alle procedures door zodat we de koffers kwijt zijn en alle tijd hebben om nog even op de pc te spelen.
Net als ik ingelogd ben komt Hans op Skype om nog even bij te praten want we hebben elkaar niet ontmoet deze reis. Ik heb geen headphone bij me en met alle geluiden op de achtergrond is hij moeilijk te verstaan, dus houden we het kort.
Het vliegtuig vertrekt op tijd (14.06 uur) en als we in de lucht zijn kan ik mijn ogen nauwelijks van het landschap onder me afhouden, wat een verscheidenheid aan kleur, vorm en landschap, met hier en daar nog sneeuw.
Na een vier uur durende vlucht landen we in Detroit om 20.35 uur (lokale tijd) en de inchecktijd van de volgende vlucht is 21.00 uur, dus haasten.
Er komen vreemde geluiden onderuit het vliegtuig maar alles gaat goed, wat verkeersdrempels daar gelaten.
Het is inmiddels een dag later in Nederland en iets voor 12.00 uur landen we veilig op Schiphol en het duurt niet lang of Hugo komt aanrijden om ons op te halen.
De zon schijnt volop met een strak blauwe lucht, iets wat de laatste tijd niet is voorgekomen in Nederland. We praten nog een tijdje na in de tuin over Hugo's reis naar Indonesië en de onze en daarna naar bed voor twee uurtjes om het gebrek aan slaap te compenseren.

Geen opmerkingen: