zondag 12 mei 2013

The Mother Road, vrijdag 10 mei (Albuquerque > Gallup (New Mexico))

Vandaag is het ontbijt inbegrepen bij de overnachting. Scheelt weer een afwasje.
We rijden naar Old Town Albuquerque en lopen daar wat rond en drinken koffie.
Het is leuk klein met oude huisjes met veel "arts and crafts" shops.
v 
 
  
Zoals iedere dag is het erg rustig op de weg.
We zien erg veel erg lange treinstellen die worden voortgetrokken door wel vier locs.
Ze kunnen tot wel 200 wagons trekken.
Als we in Gallup aankomen zien we dat ons doel aan de linkerkant van de weg ligt. De TomTom echter stuurt ons straatjes door die een beetje doen denken aan San Francisco. Heel steile straten die we zoveel mogelijk proberen te vermijden. Na een rondje komen we weer aan de goede kant op de goede weg terecht. 
 
We parkeren de auto aan de rand van de stoep en brengen een bezoek aan Richardson's Trading Post. De winkel beslaat een heel huizenblok. Het is alleen jammer dat alleen het sieraden deel geopend is.
Het overige deel is niet te bezichtigen, of alleen als je nadrukkelijk aangeeft iets te willen kopen. Dat valt wel een beetje tegen want van de straatkant door de etalages kunnen we naar binnen kijken en er is heel veel bijzonders te zien.
 
Wat me nog niet eerder in Amerika is overkomen, overkomt me hier wel. Ik krijg een unheimlich gevoel hier. Er lopen enkele op het oog ongure types rond en  ik let wat beter op mijn tas dan dat ik gewoonlijk al doe.
We overnachten in Gallup buiten de stad.

2 opmerkingen:

elisabeth zei

hoi José,
Volg met belangstelling je blog.
Het is even omschakelen na net terug te zijn uit Roemenië.
Leuk veel foto's.
Groetjes ook aan Gerard,
Els

Hans Swets zei

Hoi Jose,
Gallup, er is een vaste kern van zware alcoholisten (vooral navajo), helaas.