vrijdag 10 mei 2013

The Mother Road, woensdag 8 mei (Amarillo > Alamogordo (New Mexico))

07.00 uur wakker. Douchen. Je kan wel zien dat ik niet gewend ben aan kamperen, want dat blijft het toch, ook al heb je nog zo'n grote camper onder je kont. Ben ik helemaal klaar, heb ik geen handdoek bij me. Wat nu. Dan maar afdrogen met mijn nachthemd. Die handdoek vergeet ik dus nooit meer.
08.05 uur op weg. Even na Amarillo zien we een ranch, of misschien wel een concentratiekamp voor koeien, want er staat een groot bord met Quality Beef.
Hier staan duizenden koeien in afgezette hokken, net als bij de veiling. De meststank is in de auto te ruiken.
Op weg naar Roswell, een lange saaie, grotendeels platte en rechte weg. Ik heb moeite om wakker te blijven.
In Roswell staat een aantal lantaarnpalen die refereren aan het UFO bezoek in 1947.
We brengen een bezoek aan het UFO museum waar modellen staan van de buitenaardse mannetjes en alles wat er mee te maken heeft.
 

Er hangen foto's van die tijd, maar ook tekeningen en foto's van hedendaagse observaties, zoals deze met een wolk die toevallig gelijk loopt met de arm van het buitenaardse wezen.
 
Ook bezoeken we Area 51, een soort rariteitenmuseum. Het valt allemaal een beetje tegen.
Weg hier.
De weg richting White Sands gaat over bergen waarbij we hoogten bereiken van 8000 Ft.
We overnachten in Alamogordo.

1 opmerking:

Hans Swets zei

Het museum ben ik ook geweest, heel apart.